Viktiga dokument

Som stöd för sitt arbete har styrelsen antagit stadgar, vilka tillsammans med lagar och förordningar styr föreningens verksamhet. Styrelsen har också tillsammans med Storholmen upprättat en underhållsplan för genomförandet av underhåll av föreningens byggnader och mark. Erforderliga medel avsätts årligen för att säkerställa underhållet.

Föreningen ska hålla föreningsstämma före juni månads utgång varje år. Vid detta tillfälle samlas föreningens medlemmar för att gemensamt gå igenom årets verksamhet. Styrelsen ska presentera årsredovisning och verksamhetsberättelse. Föreningsstämman ska godkänna styrelsens förvaltning, det vill säga ge styrelsen ansvarsfrihet.

Protokoll från föreningsstämmor ska enligt stadgarna vara tillgängliga senast tre veckor efter stämman. Det är endast stämmoprotokoll som samtliga medlemmar har rätt att ta del av. Protokoll från styrelsesammanträden är inte offentliga, eftersom de kan innehålla konfidentiella uppgifter om enskilda medlemmar, men revisorerna kan läsa protokoll för din räkning.

Dokumenten hittar du genom att klicka på de blåmarkerade begreppen i texten eller under respektive rubrik i menyn här ovanför.